Algarves turistbureau er den eneste destinationsmarkedsføringsorganisation (DMO), der er udpeget af Portugals nationale turistråd til at promovere Algarve-regionen og dens turistprodukter på oversøiske markeder og dermed etablere partnerskaber med både den offentlige og private sektor for at nå dette mål, såsom fælles markedsføringskampagner med rejsearrangører og flyselskaber, presse- og familierejser, destinationsuddannelser, messer, turistmesser osv.
Da vi er finansieret af både den offentlige og den private sektor, kan vi betragtes som det officielle regionale turistråd såvel som en brancheforening, hvad angår destinationsmarkedsføringsorganisationer.
HVAD GØR VI
Her følger en liste over nogle af de aktiviteter, som ATA udfører for at promovere Algarve på oversøiske markeder:
Deltagelse i sektorens vigtigste internationale messer (f.eks. Fitur, ITB, WTM, Vakantiebuers og IGTM, foruden andre internationale begivenheder rettet mod specifikke turismeprodukter).
Støtte til turoperatørers og rejsebureauers introduktionsrejser.
Organisering af uddannelsesbesøg for den internationale presse
Organisering af roadshows på strategiske markeder
Organisering af workshops med rejsebranchen i Algarve, hvor man udnytter tilstedeværelsen af udenlandske branchefolk, der besøger destinationen.
Støtte til oversøiske branchefolk ved hjælp af hard-sell-kampagner
Udvikling af reklamekampagner til oversøiske markeder ved hjælp af en række forskellige midler (tv, presse, internet, udendørs, busser...),
Virksomhedsprofiler samt speciale- og interesseområder er udfyldt og tilføjet af leverandørerne og er ikke baseret på viden eller vurdering fra Ferie for Alle.